טיפים לסופגניות בריאות עד כמה שאפשר

FavoriteLoadingהוסיפו למחברת מתכונים

הסופגניות התפוחות הזהובות המפתות, מהסוג הרך שפשוט דורשות לתת ביס.
בואו לא נשכח את האבקת סוכר שבוזקים מלמעלה בנדיבות וכמובן המילוי, יש כאלה שהם מסורתיים וריבת תות זה הכי בשבילם ויש כאלה ששוקולד זה הכי בשבילם.

הכנות:

אין כמו סופגניה חמה עם מילוי טוב, אני אישית מעדיפה בלי מילוי, מספיק מתוק וטעים וגם חוסך קלוריות.
עכשיו נתחיל לדבר על החסרונות, שורה תחתונה סופגניה זה בצק מטוגן רווי בשמן ותסלחו לי לא משנה כמה תשימו על נייר סופג זה לא בדיוק עוזר. שלא נדבר על הניקיונות…
אני אומרת אם כבר לאכול סופגניה אז או לאכול בקונדיטוריה שעושה סופגניות איכותיות או שמכינים בבית ואתם יודעים בדיוק מה נכנס פנימה.
תשתדלו לא להגזים סופגניה אחת ביום זה מספיק, ברור שזה טעים ורוצים עוד אחת תוותרו.
תעשו לכם מנהג יום שאכלתם סופגניה אל תאכלו עוד מתוקים מסוגים אחרים.
אני בכוונה כותבת סופגניה ולא סופגניות…
אני בכלל לקחתי את זה צעד קדימה ואני מעדיפה לאפות סופגניות, רק תחשבו על כמויות השמן שאתם חוסכים.
עוד יתרון לסופגניות האפויות אפשר לאכול שתיים ואפילו שלוש בלי רגשות אשם, אז נכון זה לא בדיוק אותו דבר אחד לאחד ואם מתעקשים תמיד אפשר לטגן נכון ?
כשמארחים למי יש זמן להתחיל לטגן ? אני מעדיפה להיות עם האורחים ולא לטגן.
אני אומרת להכין מבחר קינוחים אחרים העיקר לא לעמוד ולטגן.
כאן נכנסות הסופגניות האפויות הרבה יותר קל להכין גם כשמארחים, הכל נכנס לתנור בקלי קלות, כל מה שנותר זה למלא ולבזוק א. סוכר.
מולטי קייק עוד דרך טובה להכין סופגניות לא הרבה שמן והילדים מתלהבים עד השמיים וזה קלי קלות. עוד יתרון הן ממש קטנות בגודל ביס אז אפשר לאכול בכיף.
בואו נעשה את הסופגניה קצת יותר בריאה עד כמה שאפשר כי סופגניה זה לא דבר בריא.
החלטתם לטגן ? תשתמשו בשמן יחסית בריא שזה שמן קנולה, תחליפו אותו מידי פעם במהלך הטיגון אל תגיעו למצב שהוא נשרף.
תנו לסופגניות לתפוח בסבלנות שיקבלו צורה יפה ומעוגלת.
לא להכניס לשמן קר, סופגניה שנכנסת לשמן קר סופגת יותר שמן וזמן הטיגון יותר ארוך, לעומת זאת סופגניה שנכנסת לשמן חם גם זמן הטיגון יהיה קצר יותר, אנחנו בעד טיגון קצר נכון ?
חצי מכמות הקמח אפשר להחליף בקמח מלא ועוד מעט נוזלים, אפשר להתפיח את הבצק כ 9 שעות במקרר ואז לעבוד איתו.
שמעתם על ברנדי ? מוסיפים כף ברנדי לבצק, הסופגניה סופגת פחות שמן במהלך הטיגון.
לא לשכוח להוסיף גזר לטיגון ולהחליף אותו מידי פעם.
היתרון בלהכין סופגניות אפויות שאפשר להכין את הסופגניות גם שעתיים לפני שהאורחים מגיעים לכסות ולשמור בצד. אין לחץ של טיגונים, אפשר להיות רגועים שכל הקינוחים מוכנים ושום דבר לא נותר לרגע האחרון.
אפשר לקחת את זה עוד צעד קדימה ולהשתמש בריבת תות ביתית
לאכול לאט לאט, באמת להנות מכל ביס וחשוב להיות שבעים לפני שמתחילים לאכול את הסופגניה שתרצו לאכול רק אחת ולא יותר…מזל שחנוכה מגיע רק פעם בשנה ולא יותר.
זוכרים שיש לביבות אפויות ? תאכלו בלב שקט הן מעולות והכי חשוב הן אפויות.

בברכת חג חנוכה שמח
ניקי

584 צפיות 3 צפיות היום

גולשים מכינים וממליצים:

נוניב : "חנוכה שמח ניקי!
תודה על האכפתיות , הרגישות והחשיבה בחנוכה ובכל השנה. הפוסט הזה שכתבת מאוד חשוב בעיני ולקחתי לתשומת ליבי :-)"

תגובות

12 תגובות ב "טיפים לסופגניות בריאות עד כמה שאפשר"

  הרשם  
עדכן

טיפים מעולים:-)
למה כדאי להכניס גזר בזמן הטיגון?
חג שמח

הכתיבה המקדימה שלך יפהפייה

עדיאל בוקריס

הסופגניות טעימות נורא
בלי לטרוף את כולן
בקיצור הן טעימות בטירוף

ניקי,
את הדבר הכי טוב בכל זמן!!
שיהיה לך חג אורים שמח! לך ולמשפחה המקסימה שלך.
תודה רבה על כל החשיבה והעשיה שלך עבורינו.
תבורכי!

ביג ביג לייק , מקסימה אחת 🙂

אין עלייך את מקסימה