יש לניקי אפליקציה מהממת עם המון מתכונים - מוזמנים להוריד

לחצו כאן

שונות

אכילה בבית בזמן הקורונה

5 אפריל 2020
(Visited 2,948 times, 1 visits today)
מאפינס ירקות עם פטנט!

אכילה בבית בזמן הקורונה

נגיף הקורונה מחייב את כולנו להישאר בבית והמטבח מעולם לא היה נגיש וקרוב כל כך. במיוחד בימים האלו שלפני הפסח, עם כל הרצון שלנו “לחסל” את מאגרי החמץ שנשארו במקפיא. תוסיפו לכל זה ילדים חמודים שנמצאים אצל חלקנו ומבקשים מאיתנו “רק עוד חטיף אחד..”  ומה קיבלנו? אכילה מבולגנת וכמעט בלתי פוסקת לאורך שעות היום והלילה..

מרכיבים:

מאת יעל גרד תזונאית קלינית

אולי תאהב גם את...♥

  • איך לאכול סופגניות בלי לעלות במשקל

    חג האור, הניסים והשמן בפתח והסנוניות הראשונות שמצביעות על כך כבר כחודש לפני החנוכה, הן הסופגניות. הסופגניות  העגלגלות, המצופות, המשמינות, גורמות לכולנו להחסיר פעימה ומייד להתחיל ללקק שפתיים בתיאבון. מומחי הבריאות לעומת זאת ידעו בעיקר להזכיר לנו למה כדאי להתרחק- רק קמח לבן! וסוכר לבן! ריבה תעשייתית או קרמים שמנים! וכל זה נכנס לשמן עמוק, רותח ומשמין !

  • מבחר גדול של מתכונים קלים וטעימים

    בשנת 2019 הגעתי להחלטה שאני לוקחת ברצינות את ערוץ היוטיוב שלי. שנים היה לי ערוץ ולא נעים לומר לא השקעתי בו ודי התעלמתי ממנו.
    שנה שעברה החלטתי שזהו נגמר ואני מתחילה להשקיע. לא האמנתי שאני אגיע למצב שאני אעלה סרטונים באופן קבוע, זה היה מבחינתי אתגר. אני גאה לומר שעמדתי באתגר הזה.
    מי שעדיין לא מכיר אני מזמינה אתכם להרשם לערוץ שלי. עשיתי סיכום של כל מה שהעלתי בשנת 2019, מוזמנים לטייל בין המתכונים יש מבחר גדול. תהנו 🙂

  • רוטב ברביקיו בייתי

    רוטב נהדר לתיבול בשר, אני יודעת שאפשר לקנות וזה מיותר לקח לי דקה להכין לערבב ולשים בצנצנת זה כל הסיפור.
    פצצה של טעמים שמשדרגת כל מנת בשר בדיוק מתאים ליום העצמאות.
    אצלי הוא מככב המון בארוחות הצהריים עם חזה עוף, כנפיים. בלי חומרים משמרים והרבה טעם טוב.

     

הכנות:

אפשר לעבור את התקופה הזו בהצלחה מבחינה תזונתית. נכון, זה לא יהיה פשוט אבל הקפדה על סדר באכילה יכולה להיות מאוד מתגמלת בהמשך ולכן סידרתי לכם מספר עקרונות חשובים בדגש על שלושת ה”ש”:

שעת אכילה- אל תסתובבו כל היום מסביב למטבח. (רמז, שום דבר לא התחדש במזווה, אם עוד לא פיזרתם את הממתקים של משלוחי המנות, הם עדיין שם). כוונו לעצמכם שעון בראש והקפידו להקדיש זמן לארוחה מסודרת פעם בשלוש שעות, בדומה ללו”ז שאליו אתם רגילים כאשר אתם בשיגרה מחוץ לבית.

שינה- אל תתנו לימים בבית לבלבל לכם את שעות העירות והשינה. הקפידו על שינה מספקת. שעות שינה מועטות ועייפות מצטברת ישפיעו לרעה על מנגנון השובע והרעב במשך היום ויביאו לחיפוש אנרגיה חלופית ע”י אכילה. הקפידו לתת מענה מדוייק לכל אחד מהצרכים השונים.

שתייה- עוד רגע הקיץ כאן, זה הזמן לתרגל שתיה מספקת. קחו לכם בקבוק ליטר וחצי שיהיה רק שלכם ושתו אותו לאורך היום, אפשר גם להוסיף נוזלים דרך שתיה של כוסות שתיה חמה- תה או קפה. תתפלאו לראות עד כמה אתם שבעים, רוויים ורגועים יותר.

עד עכשיו דיברנו על הכנסת אנרגיה, אבל מה לגבי הוצאת אנרגיה ופעילות גופנית בתקופה הזו?

פסח קורא לכולנו להתעסק בניקיון הבית. ניקיונות הפסח הן למעשה זמן של פעילות גופנית- במידה ועושים אותם כמו שצריך. חשוב לדעת שבשעת ניקיון לפסח אפשר לשרוף 350-450 קלוריות!

כאשר אתם עולים על הסולם כדי לאבק את הספרים מהמדף העליון, או שוטפים את הרצפה, הקפידו לעשות זאת בגוף אסוף, שרירים מתוחים ותנועה מוקפדת. כך תרוויחו שריפה מקסימלית של קלוריות וגם בית נקי!

ובין ניקיון ארון למגירה, בחרו לכם אימון כושר ביתי מועדף והתמידו בו פעם ביום.

אפשר לצרף בני משפחה נוספים ולהפוך את האימון לזמן איכות משפחתי.

בהצלחה ורק בריאות!

יעל.

קציצות עדשים וירקות אפויות

הרשם
עדכן
4 Comments
החדש ביותר
הישן ביותר המדורג הכי גבוה
Inline Feedbacks
View all comments

שלום ניקי.
אני לא מצליחה לראות איפה המתכון של התמונה שמופיעה.
אשמח לקישור. תודה רבה

תודה
האם יש לך מתכונים למאפי פסח ללא ביצים?