איך לאכול סופגניות בלי לעלות במשקל

FavoriteLoadingהוסיפו למחברת מתכונים
איך לאכול סופגניות בלי לעלות במשקל

איך לאכול סופגניות בלי לעלות במשקל

חג האור, הניסים והשמן בפתח והסנוניות הראשונות שמצביעות על כך כבר כחודש לפני החנוכה, הן הסופגניות. הסופגניות  העגלגלות, המצופות, המשמינות, גורמות לכולנו להחסיר פעימה ומייד להתחיל ללקק שפתיים בתיאבון. מומחי הבריאות לעומת זאת ידעו בעיקר להזכיר לנו למה כדאי להתרחק- רק קמח לבן! וסוכר לבן! ריבה תעשייתית או קרמים שמנים! וכל זה נכנס לשמן עמוק, רותח ומשמין !

מרכיבים:

מאמר מאת התזונאית יעל גרד

הכנות:

הפער הזה שבין המתוק והטעים להפליא לבין הידיעה שהערכים התזונתיים של המאכל הזה מאתגרים מאוד, מייצר כל שנה מחדש מתח כאשר אנחנו נתקלים בסופגניה- בסופר, במכולת השכונתית, במאפייה או בעבודה.

יש מטופלים שמספרים לי בגאווה שכבר שנים שלא נגעו בסופגניה. אם המנעות טוטאלית נוחה לכם  ובאמת לא חסרה לכם הסופגניה – זה נהדר. לגוף אין ממש צורך בבצק מטוגן ומסוכר.

אך לעיתים דווקא הפחד מהסופגניה דוחף אותנו להגיב באופן קצת אחר כשאנו פוגשים אותה בחג, האכזבה מעצמנו כשכבר אכלנו את הראשונה יגרום לנו לרוב “להיכנע” ולהמשיך גם אל זאת שלידה ואל זאת המוקטנת שחייבים לטעום כדי לברר האם הטעם זהה גם בדגם הקטן.

השנה החלטתי על שינוי גישה, שמתאים לא רק למי שבדיאטה, אלא לכל אחד מאיתנו כאשר הוא נפגש בסופגנייה. אני רוצה שנלמד לייצר שיח עם המאכל החגיגי והשמנמן הזה, לא שיח של הפחדה, אלא שיח של הבנה ואמפטיה.

תסבירו לה כמה אתם אוהבים את טעמה וכמה בא לכם לטרוף את כולה, אבל שימו על השולחן גם את העובדה שהמחיר הקלורי הוא עצום- בסופגניה אחת יש קלוריות כמו בארוחה מלאה. אם נאכל ממנה כקינוח באמת נכפיל את מספר הקלוריות של אותה ארוחה. בהנחה שיש לנו לפחות 3-4 הדלקות נרות משך החג, התוספת הקלורית כפולה ומכופלת.

אני רוצה שנוכל להמשיך ולהנות ממנה, ולכן מציעה לחלק את ההנאה הכבדה הזו לארבע. אם בכל פעם שניתקל בסופגניה נדע לקחת רק רבע ממנה, בלי קשר לאיזה מילוי או ציפוי. נוכל לשלב אותה באופן סביר והגיוני בתוך ארוחות החג וגם סתם כך באמצע יום עבודה עם הקפה כמנת ביניים. בכל זאת חנוכה הוא באמת רק שבוע בשנה ומותר לנו להיזכר ולהנות מאחד מסמלי החג הרציניים והשומניים.

אגב, אם מדובר בסופגניות המיני שהולכות ותופסות את מקומן של אחיותיהן הגדולות. גם אז הייתי ממליצה לחלק את ההנאה לשתיים ולקחת בכל פעם חצי סופגניה.

המהלך הזה יכול להסיר קצת מהלחץ שתוקף אותנו מידי שנה עם הסופגניות הראשונות שמופיעות במכולת. פתאום אפשר לחייך אליהן ולהישיר אליהן מבט. לדעת שאם נבחר בהן נוכל לשלוט בסיטואציה ולצאת ממנה מרוצים ומלאי סיפוק ללא חשש.

נכון זה נשמע לאנשים קצת מוזר- מילא לדבר אל הסופגניות, אבל להצליח לקחת רק רבע?

כן, אני אומרת פה בפה מלא- זה אפשרי! ועדיין נשארים עם הטעם המתוק והשומני הזה, בדיוק זה שמשאיר לנו טעם של חג. ו..וואלה, ברבע מהקלוריות.

כן סופגניה, בשבוע המיוחד הזה בשנה, את יכולה להיות הקינוח שלי לארוחה או אפילו המתוק הקטן שלי ליד הקפה, אני אבחר כמה ממך, מתי ואיך.

וכן, תאמינו, גם אתם יכולים! תנסו את זה השנה- במקום לפחד ולשים את הסופגניות במקום של אסור מוחלט, נסו לייצר איתן שיחה, השיחה האישית שלכם. בטוח יעלו שם תכנים מעניינים וזכרונות מהעבר, או סתם חשקים שבא לנו שיתפרקו ברגע. אם מישהו מתפלא או חושב שהתחרפנתם, תגידו שהדיאטנית שלכם מאוד המליצה.

עצם העובדה שהקדשתם שם רגע של מחשבה ושיחה פנימית עם עצמכם בוודאות תביא לפעולות מוצלחות, מודעות  ובריאות יותר.

אז בפעם הבאה שאתם נתקלים בסופגניה, תנו לה מקום של כבוד ושימו לה גבולות של אהבה- ממך אקח היום רק רבע וכבר מרתיחה מים לקפה, נשב ביחד, נהנה.

2001 צפיות 4 צפיות היום
בואו לבקר באינסטגרם של ניקי ב

2
תגובות

  הרשם  
עדכן
מסעודה

תודה יקרה! בזכותך יהיה לי חג שמח באמת
בלי מצפונים ורגשות אשם רק מלא בהבנה והשלמה!