יש לניקי אפליקציה מהממת עם המון מתכונים - מוזמנים להוריד

לחצו כאן

מתכוני ירקות - צמחוני מתכונים טבעוניים מתכונים לשמירת המשקל תוספות

ברוקולי דיאטטי בתנור

4 מרץ 2020
(Visited 38,433 times, 1 visits today)

ברוקולי דיאטטי בתנור

נישנוש בריא שאי אפשר להפסיק לאכול! תתכוננו להתמכר לאחד המתכונים הכי קלים שיש וזה אפילו בריא.
מינימום שמן, בלי הרבה מצרכים וזה יוצא נהדר.  5 דקות הכנה זה הכל ואת כל השאר התנור עושה. זאת בעצם התוספת מושלמת, הכנה מהירה, אין כמעט מצרכים, מעט שמן והטעם נהדר.

מרכיבים:

3 ראשים של ברוקולי (או כמה שרוצים)
שמן זית
פלפל שחור גרוס
מלח

אולי תאהב גם את...♥

  • פשטידת טונה וירקות ב 10 דקות הכנה

    פשטידה ממצרכים שיש לכל אחד בבית אין מצב שאין לכם טונה במזווה זה מוצר חובה להחזיק בבית.
    עכשיו לפשטידה עצמה תנו לי רק פשטידות כאלה קלות, אם אני מנסה לדמיין מה אני הכי אוהבת בפשטידה הזאת זה קלות ההכנה ואת הצבע שלה (מה לעשות היא יפה הייתי צריכה להזכיר לעצמי שאני צריכה לצלם אותה במקום לאכול).
    קחו 10 דקות על השעון ואפילו פחות והפשטידה היפהפייה הזאת נכנסת לתנור פשטידה בלי לעבוד קשה.
    הדבר השני זה הירקות איזה כיף להכין פשטידה שיש בה המון ירקות והבונוס הטעים זה הטונה איזה שילוב מופלא ויחד עם הגבינות זה תענוג צרוף.
    קבלו פשטידה סופר טעימה מזה קלה 10 דקות ואתם מסודרים לארוחת ערב או לצהריים.
    הפתיעו אתכם אורחים ? זאת בדיוק הפשטידה לאירוח עם סלט ירקות וגבינות.

    תבנית 22

  • פלאפל אפוי עם שיבולת שועל

    מי לא אוהב פלאפל ? אחד הדברים הכי כיפיים לאכול עם ירקות וטחינה, הקציצות חומוס הנהדרת הזאת עם המון עשבי תיבול אין עליה בעולם תנו לי כמה שיותר.
    הדבר שאני פחות אוהבת ולא מתחברת היא העובדה שצריך לטגן בלא מעט שמן בשביל לקבל פלאפל טוב ונשבר לי אני לא רוצה לטגן במיוחד אם אני מכינה לעיתים קרובות.
    אני מעדיפה פלאפל אפוי עם כמה שפחות שמן והחלטתי להפוך אותו ליותר בריא והוספתי שיבולת שועל בקיצור רק דברים טובים כי רציתי להפוך את הפלאפל ליותר בריא.
    היו לי ספקות בדרך הרי בשביל לקבל פלאפל טוב צריך לטגן ומי מכניס קוואקר פנימה לפלאפל ?
    אז הופתעתי ובגדול יצאו לי קציצות פלאפל מושלמות ויפהפיות. ומי שעדיין מעדיף מטוגן אפשר גם לטגן, אני ממליצה לאפות לפני אולי תופתעו, קצת בריאות לא הזיקה לאף אחד.

    20 קציצות

  • תפוחי אדמה מחורצים בתנור

    איזה מתכון מעולה! תפוחי אדמה אפויים רכים משגעים, מזה פשוט להכנה ומתקבל מעדן, תפוחי אדמה מושלמים לארוחה ואפילו לנישנושים קובייה אחרי קובייה…
    אם אפשר להמליץ תכינו הרבה תמלאו את התבנית כמה שיותר שלא תצטערו שהכל יגמר.
    אין כאן מצרכים כמעט תפוחי אדמה קצת שמן ומלח פלפל. אתם חושבים שנסחפתי ? המתכונים הכי טובים אלו המתכונים עם כלום מצרכים ולמי אין תפוחי אדמה בבית ?  תכינו ותתאהבו זאת תוספת נהדרת ליד מנה עיקרית ומי לא אוהב תפוחי אדמה ?  אני כבר מדמיינת את ארוחת השבת עם ערימת תפוחי אדמה במרכז השולחן איזה יאמי!

  • לחם רך ואוורירי

    בא לכם להכין לחם רך ואוורירי לשבת ? בעצם למה לא להכין לארוחת ערב ?
    לחם חלומי תסתכלו בסרטון ותראו כמה רך הוא יוצא, מסוג הלחמים שאי אפשר להפסיק לאכול.
    אני רוצה לגלות לכם סוד הכנתי אותו ללא מערוך הכל בידיים ועכשיו אתם חושבים שזה יותר קשה ומי בכלל צריך את זה אז לא בכלל לא קשה והסברתי בסרטון איך לעבוד עם הבצק שיצא הכי טוב.
    מתכון חובה בכל בית אין כמו הלחם הזה בקלות ההכנה ובתוצאה הסופית, מרקם מעולה של בצק שמרים. אין כמו לפתוח את היום עם ריח של אפייה של לחם רך ואוורירי ממכר וסופר טעים.

    2 לחמים

הכנות:

1. להרתיח סיר עם מים.

2. לחתוך את הברוקולי לפרחים ואת הגזע לחתוך, לבשל את הברוקולי  5 – 6 דקות במים רותחים ולסנן, הברוקולי אמור להיות פריך במרקם נגיס ולא רך מאוד.

3. לחמם תנור ל 180 מעלות, בתבנית עם נייר אפייה לסדר את הברוקולי להזליף שמן זית ולפזר מלח, לאפות כ 30 דקות.

4. אופציה נוספת ללא שמן אחרי שמסננים את הברוקולי לקרר קצת לתבל עם מלח פלפל ולהגיש. באופציה הזאת אפשר להוסיף כפית מלח למים במקום להמליח אחר כך.

Oven-Roasted Broccoli

הברוקולי הוא ירק ממשפחת המצליבים- משפחת ירקות שמכילה מצבור חומרים נוגדי סרטן ונוגדי חימצון. הוא מכיל לוטאין- חומר צבע שמצוי בירקות ירוקים ושומר על בריאות העין ובנוסף הברוקולי מתייחד בכך שיש בו סידן זמין בכמות יפה.
לגבי ויטמינים- ב100 גרם ברוקולי יש כמעט כמות יומית של ויטמין C, כמות גבוהה של ויטמין K וכשליש הכמות היומית של חומצה פולית הדרושה לאדם.
הוא מקור מעולה של סיבים תזונתיים ובקיצור- שווה, שווה, שווה!
במתכון שלפנינו יש אפשרות להכין אותו חינמי לגמרי ולנשנש ממנו חופשי.
גם אם החלטתם להוסיף קצת שמן זית ולהכניס לתנור- הקפידו על זילוף עדין או אפילו תרסיס שמן מעל. באופן הזה, כל הכמות יכולה להגיע למקסימום 2 יחידות אנרגיה (יחידת אנרגיה= כ100 קלוריות) שמקורן בשומן.
באופן כללי אני מנחה תמיד להיות זהירים עם השמן.  כל כף שמן אחת (90 קלוריות) מוסיפה יחידת אנרגיה לתפריט- שימו לב!
מתכון נהדר כתוספת ירק מבושלת לארוחת הצהריים או לערב, ואפשרי תמיד כנישנוש בין לבין.

ברוקולי בתנור דיאטטיברוקולי בתנור דיאטטיברוקולי בתנור דיאטטי

הרשם
עדכן
14 Comments
החדש ביותר
הישן ביותר המדורג הכי גבוה
Inline Feedbacks
View all comments

הי ניקי, האם מתאים להוסיף עם זה בתבנית האפיה רצועות פלפלים צבעוניים?

אם הברוקולי משקית קפוא האם צריך לחלוט אותו לפני או פשוט להכניס אותו ככה?

ניקי יקרה,
השאלה שלי לאו דווקא למתכון זה,
פעמים רבות ניסיתי ליצור מחברת מתכונים
בלחיצה על “הוסיפו למחברת המתכונים” אני מקבלת “הוסף למחברת המתכונים”
וכשאני נכנסת אני לא מוצאת אף מתכון שבחרתי.
היכן הטעות שלי ?

ניקי המדהימה!
הכנתי בעבר ויצא טעיםםםםם! מומלץ בחום וכמובן נגמר על המקום.
הפעם אני רוצה להכין לשבת שצמודה לשבועות.
האם סביר אחרי האפיה לשמור אותו במקרר ללילה ואז לחמם שוב על פלטה או שהוא ייהרס לגמריי?
תודה מכל הלב!

מאמי אני לא משנה בדרך כלל את המתכונים שלך בכלל אבל מה הסיכוי שאפשר לשים תבלין אחר כלשהו במקום הפלפל השחור? רק עם מלח ניראה לי קצת תפל ואין סיכוי שאצליח לגרום לבן שלי לאכול משהו עם פלפל שחור גרוס((

נראה מעולה!
שייך גם מברוקולי קפוא??