חצילים מטוגנים

FavoriteLoadingהוסיפו למחברת מתכונים

חצילים מטוגנים

אני אוהבת חצילים מטוגנים, מבחינתי חציל עם ירקות וטחינה אין על זה בעולם. אני יודעת שאפשר לאפות חצילים ואני אכן עושה את זה אבל לפעמים מתחשק לי לחזור לטעמים של פעם לטעמים של אמא.
אמא שלי כל יום שישי מטגנת חצילים ולא משנה שאפשר לאפות היא מבחינתה נשארת עם החצילים המטוגנים של יום שישי.
אבל מה עושים עם השמן ? איך בכל זאת מטגנים חצילים ושכמות השמן תיהיה סבירה והחציל לא יהיה מלא בשמן. בשביל זה תצטרכו לקרוא את המתכון 🙂

מרכיבים:

2 חצילים מאורכים
מה זהו ?
כן

הכנות:

1. להכין מראש צלחת עם נייר סופג.

2. לשים במחבת שמן בכמות שתכסה את התחתית, לטגן את הפרוסות משני הצדדים עד שמזהיב יפה, יש מצב שבאמצע תצטרכו להוסיף שמן. אחרי שמזהיב להניח על נייר סופג. במידה ואתם מכינים נגלה נוספת בסיום תניחו את החצילים על נייר סופג חדש.

3. אחרי חצי שעה תעבירו את החצילים לצלחת עם נייר סופג חדש מעל תניחו נייר סופג וקצת ללחוץ כדי לספוג את עודפי השמן.
אם יש לכם סבלנות תעשו את זה שוב, שימו לב כל פעם יוצא פחות שמן.
הכוונה שבסופו של דבר יהיה כמה שפחות שמן בחצילים.

4. לפזר מלח ולאכול עם פיתות חמות, ירקות טריים וטחינה.

5. אפייה: לחמם תנור ל 180 מעלות, לשמן תבנית עם נייר אפייה לסדר את פרוסות החצילים להזליף מעט שמן ולאפות כ 30 דקות.

אפשרויות נוספות:
סלט חצילים ועגבניות
פרוסות חצילים ברוטב עגבניות
נישנושי חציל

כדאי לדעת ש…
בזמנו הייתי מפזרת מלח על פרוסות החצילים וממתינה כשעה לפני שאני מתחילה להכין, הפסקתי לעשות את זה בשנים האחרונות לא נתקלתי בחציל מריר.
אפשר להכין יומיים מראש ולשמור במקרר.

3923 צפיות 5 צפיות היום
בואו לבקר באינסטגרם של ניקי ב

החציל עשיר בחומרי צבע סגולים טבעיים המשמשים כנוגדי חמצון חזקים.
נוגדי החמצון מסייעים להגנה בפני תהליכי הזדקנות והתקמטות העור, מערכת המוח ומערכות הגוף בכלל. אנטי אייג’ינג טבעי כבר אמרנו?!
מכיל סיבים תזונתיים מסיסים ולא מסיסים שעוזרים להפחתת ספיגה של כולסטרול וסוכר בדם, להסדרת העיכול ולשובע לאורך זמן.
בנוסף החציל עשיר בויטמינים מקבוצת B התורמים לבריאות הלב והדם.
הקלוריות במתכון מגיעות בעיקר מהשמן המשמש לטיגון החצילים (וכל הכבוד לניקי על ספיגה רב פעמית!).
כל המתכון כולו מכיל 6 יחידות אנרגיה (יחידת אנרגיה= כ100 קלוריות)
בהנחה שנפרוס כל חציל ל9 פרוסות, כל 3 פרוסות חציל מטוגן שוות ליחידת אנרגיה אחת (100 קלוריות).

חצילים מטוגניםחצילים מטוגניםחצילים מטוגנים

13
תגובות

  הרשם  
עדכן
רחל ליאור

ניקי יקרה , טיבלי את פרוסות החצילים בחלבון ביצה מוקצף , שכבה דקה , אני מורידה עם היד עודף חלבון. החלבון אוטם את החציל מספיגת השמן , תוכלי לראות שכשאת מניחה את פרוסת החציל על נייר סופג , כמעט אין סימני שמן.אני אישית מתחילה לטגן את החצילים עם החלבון ומסיימת את הטיגון באיירפרי. אין פיחות בטעם .

ענת

ניקי יקרה, חצילים מטוגנים עשו עוד אבות אבותינו, ואיך לספוג שמן כולם יודעים. לידיעתך הטיגון כשלעצמו משחרר רדיקאלים חופשיים למכביר שהם רעל . אולי תחשבי על חצילים ״מטוגנים״בתנור עם שמן זית. פחות שמן, יותר בריא ואותו טעם בדיוק. אגב,אחרי יום החצילים שלך טובעים בשמן גם אם ספגת אותו , ואלה בתנור לא. אם מורחים אותם בשמן מיותר הוא ניקרש, כי שמן זית אמיתי ניקרש כשהוא במקרר.