ככה מכינים תפוחי אדמה אפויים במינימום שמן

FavoriteLoadingהוסיפו למחברת מתכונים

ככה מכינים תפוחי אדמה אפויים במינימום שמן

אין ארוחה בלי תפוחי אדמה זאת התוספת הכי שווה.
אני ממליצה שתכפילו כמויות אני אפילו מעיזה לומר תעשו פי שלוש זה לא יאמן כמה שהתפוחי אדמה האפויים האלה טעימים.
כלום מצרכים בסך הכל תפוחי אדמה מלח ומעט שמן יוצא אליפות! הגיע הזמן שאני אשתף אתכם בפטנט קטן לחיסכון בשמן שעובד נהדר.
לפעמים אני חושבת לעצמי איך לא עשיתי את זה קודם.
המתכון הזה מזכיר את התפוצ’יפס החטיף אבל בהכנה ביתית והכי טוב שאין בו הרבה שמן זה מסוג התפוחי אדמה שאפשר לאכול בכיף בעצם לנשנש אחד אחרי השני ואז להתעצבן למה לא הכנתי יותר…

4 מנות

מרכיבים:

קילו תפוחי אדמה מקולפים
4 – 5 כפות שמן קנולה / שמן זית (בסופו של דבר משתמשים בפחות)
מלח

הכנות:

1. לחמם תנור ל 190 – 200 מעלות.

2. לפרוס את התפוחי אדמה לפרוסות דקות מומלץ עם מנדולינה (מכשיר לחיתוך ירקות) להוסיף לתפוחי אדמה את השמן ומלח ולערבב טוב,

3. להכין תבנית עם נייר אפייה ולהעביר את התפוחי אדמה אל התבנית, לא לשפוך אלא להעביר רק את התפוחי אדמה, בצורה הזאת עודפי השמן נותרים בקערה ולא מגיעים לתבנית.

4. לאפות כשעה וחצי או עד שתפוחי אדמה מזהיבים.

5. רוצים לקצר בזמנים ? תבשלו את התפוחי אדמה כ 4 – 5 דקות במים רותחים לסנן ולקרר, חשוב לא לבשל יותר מידי שלא יהיו רכים כי משם הדרך די קצרה לפירה.

How to Make Baked Potatoes with Minimum Oil

כדאי לדעת ש…
מי שפורס עם סכין ולא עם מנדולינה שיבשל את התפוחי אדמה חצי בישול לפני הכניסה לתנור.

66366 צפיות 2 צפיות היום
בואו לבקר באינסטגרם של ניקי ב

תפוח האדמה הוא אחד ממקורות הפחמימה החשובים. הוא מכיל בעיקר פחמימה, יש בו גם קצת חלבון והוא דל מאוד בשומן. בנוסף הוא מכיל סיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצת B ו-C ומינרלים חשובים לבריאותנו כמו חומצה פולית, אשלגן, ברזל ומגנזיום.

תפוח האדמה בצורתו האפויה הוא אידיאלי כתוספת פחמימה לארוחה. בשונה מפירה שיש בו ריכוז גדול של תפוחי אדמה, או צ’יפס שבו תוספת השמן מאוד משמעותית, לפנינו מתכון מעולה ופשוט במינימום שמן.

בקילו תפוחי אדמה יש כ5-6 תפוחי אדמה בינוניים, ניקח בחשבון גם את כפות השמן ונקבל שכל המתכון מכיל כ1000 קלוריות, בהנחה שנחלק את כל הכמות שבתבנית ל4 מנות, כל מנה מכילה 250 קלוריות אנרגטיות ודלות בשומן. נפלא כתוספת פחמימה לארוחת הצהריים או הערב- רק להוסיף ליד דג, בשר או ביצה וסלט מפנק ויש לנו ארוחה נהדרת

ככה מכינים תפוחי אדמה אפויים במינימום שמן

גולשים מכינים וממליצים:

שרתי : “ניקי יקרה, אני נשואה כבר יותר מעשר שנים ובזכותך מצאתי את המטבח מחדש..אני מצטרפת בזאת להמוני אנשים שנהנים ומודים.
כל פעם מנסה מתכון חדש ונהנית, יש לי במועדפים איזה מאה מתכונים וכל הזמן מוסיפה עוד..
גם המתכון הזה כיפי וטעיייים!!
תודה רבה מאוד”

72
תגובות

  הרשם  
עדכן
נעמה

אפשר להשתמש בסכין רגיל. כי אין לי את המכשיר הזה ?

אדל

וואיי נראה ממש מתכון קל וטעים..

יעל שפי

יצא מעולה- כתמיד.☺
משתפת מתכון הולנדי
טעים וקל שקיבלתי, לעזרה ראשונה ובכלל.(יתאים לבידוד מהקורונה)
אני מכינה קבוע כשצריך פתאום תוספת או שאין לי חשק להתאמץ – אך יש חשק לאכול.
חותכים פרוסות תפוחי אדמה, קצת יותר עבים ממה שניקי נתנה במתכון זה.
מיבשים קצת בנייר מגבת.
מכניסים לתנור אפייה בערך לרבע שעה או יותר(תלוי בתנור) בשכבה אחת ומייבשים קצת .כאילו סוגרים את זה.
מוציאים (נשאר בצבע לבן בהיר)שמים בשקית ניילון מכניסים לפריזר.
כשרוצים מוציאים,מניחים על מחבת אפשר עם ניגוב של שמן או בלי שמן
ורק להתענג!

רות

הי ניקי!
יש לי תפוחי אדמה רגילים לא אדומים
הולך?

מיכל

התבנית חוסלה בהנאה גדולה. תודה מכל המשפחה

דלית

היי ניקי,
צריך להפוך את תפוחי האדמה בתנור ?

מנוחה

ניקי!! שמחתי סוף סוף לראות מי את(;
תודה על כל המתכונים המדהימים!
תמשיכי לעשות חייל ולהתיחס כל כך יפה ובסבר פנים יפות לכולם!

1 3 4 5